روستای چاه‌کور

مجله خبری آنلاین روستای چاه‌کور
روستای چاه‌کور

ایـنـجـــــــــا یـــک روســـتـــاســـــت ؛
اما دلی دارد به وسعت بزرگترین شهر این ســرزمین، با مــردمانی همــرنگ ایمـان و تلاش که فـرهنگ را در نهـاد خود بومی کرده اند؛ کوچه های ما با عطـر دل انگیز 5 کبوتر خونین بال دفاع مقـدس رنگ و بوی عاشـقی به خـود گـرفته است، اینجا چاه‌کور است و طلیعه حماسه و ایثار روزهای جنگ و دفاع، از جوانان دیروزش برای خود نام پر افتخــاری به ارمغـــان آورده است. اینجا روسـتای مـن است و برای بالندگی هــــزار عــرصه دارد، عـطر دل انگــیز بهارانش را نوازشگر مشام خسته هر رهگذر می بینم و تابندگی خورشیدش را مُهر تأیید کوشندگی مردمان مؤمن، تلاشـگر و مهـربانش. اینجا چاه‌کور؛ قلـب گـرم و تپنده ای از جـنـوب فــارس؛ ســــرای مـن اسـت ...

استان فارس، شهرستان لامرد، بخش علامرودشت، روستای چاه‌کور

امیدواریم که درعصر ارتباطات با استفاده مناسب از وسایل ارتباط جمعی و هم اندیشی همه ی مردم فهیم و متحد روستای چاه‌کور بتوانیم در جهت توسعه فرهنگی و رفع معضلات اجتماعی گامی عملی برداریم.

http://bayanbox.ir/view/3652106442899597265/telegram-chahkowr-social.png http://bayanbox.ir/view/4761383935145554184/aparat-chahkowr-social.png http://bayanbox.ir/view/6927517643976874374/instagram-chahkowr-social.png

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۷:۰۰ ق.ظ

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

شب سوم محرم چاه کور 1394

شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸ ب.ظ

  • علیرضا زارعی

ایستگاه رسانه ای چاه کور

جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۸ ب.ظ

از ابتکارات هیئت عاشقان آقا اباعبدالله الحسین (ع) چاه کور علامرودشت در محرم ۱۳۹۴ ، راه اندازی ایستگاه صوتی ویژه محرم با رویکرد و فعالیت در زمینه رایت و تکثیر سی دی های مذهبی ، آهنگ گذاری فلش و مموری مخصوص خودرو و گوشی تلفن همراه می باشد که البته این خدمات جملگی بصورت رایگان ارائه می گردد . لازم به توضیح است که محدوده فعالیت این غرفه در ایام محرم می باشد.

غرفه هیئت عاشقان آقا اباعبدالله الحسین (ع) چاه کور آماده آهنگ گذاری مذهبی ، رایت سی دی های مداحی ویژه محرم ، آهنگ گذاری نوحه های محرمی جهت خودرو و گوشی تلفن همراه بصورت کاملاً رایگان می باشد.

وعده ما : هر روز از ساعت 7 صبح الی 10 و عصرها از ساعت 15 الی 17

چاه کور : ورودی خیابان شهید یوسف میر

  • علیرضا زارعی

کمک های مردمی به هیئت / گزارش تصویری

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ب.ظ
  • علیرضا زارعی
  • علیرضا زارعی

آمده باز بوی محرم

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۸ ب.ظ

  • علیرضا زارعی

درخت سمنگ چاه کور

شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۲۹ ب.ظ

http://bayanbox.ir/view/1844307395428012216/Semeng-Tree.jpg

آیا میدانید درخت سمنگ ( انار شیطان ) که در اطراف روستای چاه کور روییده است به عنوان یکی از ۱۰۰ درخت زیبای دنیا انتخاب شده است ؟‌؟؟

با ما همراه باشید ...

  • علیرضا زارعی

نمایی از ورودی کتابخانه چاه کور

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ق.ظ

  • علیرضا زارعی

http://bayanbox.ir/view/1573666689288243497/Qaab-Shahid-Yousefmir.jpg

روز عروسی برادرم یوسف بود ، زمانی که به اصرار خانواده و بعضی از فامیل قبول کرد که دستش را حنا بگذاریم ؛ مرحوم پدرم تفنگش را آورد تا به میمنت و مبارکی این جشن ، اقدام به تیراندازی کند ، یوسف با مشاهده این صحنه بسیار نارحت گشت و از جایش بلند شد و خطاب به ما گفت : "جوان های ما دارند در جبهه های جنگ کشته می شوند ؛ آنگاه ما بیاییم عـروسی راه بیندازیم و حنا بگـذاریم و تیراندازی کنیم ؟” . به همین خاطـر رفت و دست هایش را شست . یادم می آید  همان روز عروسی ، مرحوم مادرم به همراه فامیل ها به منظور شادی روی سرش پول ریختند که پول آن زمـان سکـه های یک تومـانی و دو تومـانی بود . ما که آن زمان کوچک بودیم شـروع به جمع کردن پولها کردیم ، ایشان با دیدن این صحنه با اشاره به ما فهماند که پولها را به بچه یتیمی که در جمع ما بود بدهیم.

(خاطره ای از خواهر شهید بزرگوار یوسف میر)

  • علیرضا زارعی

خاطره ای از برادر بسیجی عباس زارعی (حسن)
پیرامون شهید محمد زارعی

http://bayanbox.ir/view/3068897942608663876/kh-az-mz.jpg

سلام ، بنده در دوران تحصیل و در مقطع راهنمایی با شهید محمـد زارعی در مدرسه امام سجاد (ع) چاه عینی درس می خواندیم و با هم رفیق صمیمی بودیم . بعد از اینکه به جبهه رفتیم نیز این رفاقت و صمیمیت ادامه داشت و ما در شلمچه و جزیره مجنون نیز با هم بودیم تا آنجا که در سال 1367 دوست خوبم - محمد - به شهادت رسید ...

من همیشه فکر می کردم عده ای از رزمندگان که در جبهه کشته شده اند ، شهید محسوب نمی شوند چون عقیده ام این بود که شهید باید ویژگی های خاص و بارزی نسبت به بقیه داشته باشد و انتظار داشتم که این ویژگی باید به چشم عـادی دیده شود . از آنجا که الفت و صمیمیت زیادی بین من و محمـد زارعی وجود داشت ، برایم غیرمنتظره بود که بخواهم وی را شهید خطاب کنم و ایشان را مخاطب آیه ای از قرآن بدانم که می فرماید : “شهدا زنده اند و نزد ما روزی داده می شوند”  ... !
آن روزها برای من غرق در حیرت و سردرگمی از این افکار سپری می شد و اتفاقاً آن ایام با روزهای غمگین رحلت پیر جماران - حضرت خمینی کبیر (ره) - مصادف شده بود . شبی که فردای آن چهلمین روز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بود در عالـم خواب دیدم که وارد حسینیه آقا امام جعفـرصادق (ع) چاه کور شده ام . در آن حال و در عالم رؤیا مشاهده کردم به جای مردم و اهـالی روستا عده ای از شهـدا و بسیجیانی که می شناختم داخل حسینیه حضور داشتند و همگی لباس بسیجی به تن داشتند و روی پیشانی هایشان سربند بسته بودند و همگی مشغول کشیدن پارچه سیاه داخل حسینیه و آماده کردن آنجا برای مراسم چهلم امام (ره) بودند . در همین حین نگاهم به شهید محمد زارعی افتاد ، یکباره در عالـم خواب همانند کسی که از مرده می ترسد فریاد زدم و خطاب به ایشان گفتم شـما که توی جبهه کشته شدی پس اینجا چکار می کنی ؟ گفت : من شهید شدم و شهدا زنده هستند ، می بینی که داریم برای مراسم چهلم امام خمینی (ره) مجلس آماده می کنیم . من در عالم نوجوانی خطاب به وی گفتم خوش به حال ما که زنده هستیم و نمردیم . محمد گفت : اگر جای ما را در بهشت می دیدی آرزو می کردی همان روز که از مادر متولد می شدی به اینجا می آمدی ...
آری دوستان ؛ این است مقام والای شهدا که خداوند منان در قرآن وعده داده است .

  • علیرضا زارعی