روستای چاه‌کور

مجله خبری آنلاین روستای چاه‌کور
روستای چاه‌کور

ایـنـجـــــــــا یـــک روســـتـــاســـــت ؛
اما دلی دارد به وسعت بزرگترین شهر این ســرزمین، با مــردمانی همــرنگ ایمـان و تلاش که فـرهنگ را در نهـاد خود بومی کرده اند؛ کوچه های ما با عطـر دل انگیز 5 کبوتر خونین بال دفاع مقـدس رنگ و بوی عاشـقی به خـود گـرفته است، اینجا چاه‌کور است و طلیعه حماسه و ایثار روزهای جنگ و دفاع، از جوانان دیروزش برای خود نام پر افتخــاری به ارمغـــان آورده است. اینجا روسـتای مـن است و برای بالندگی هــــزار عــرصه دارد، عـطر دل انگــیز بهارانش را نوازشگر مشام خسته هر رهگذر می بینم و تابندگی خورشیدش را مُهر تأیید کوشندگی مردمان مؤمن، تلاشـگر و مهـربانش. اینجا چاه‌کور؛ قلـب گـرم و تپنده ای از جـنـوب فــارس؛ ســــرای مـن اسـت ...

استان فارس، شهرستان لامرد، بخش علامرودشت، روستای چاه‌کور

امیدواریم که درعصر ارتباطات با استفاده مناسب از وسایل ارتباط جمعی و هم اندیشی همه ی مردم فهیم و متحد روستای چاه‌کور بتوانیم در جهت توسعه فرهنگی و رفع معضلات اجتماعی گامی عملی برداریم.

http://bayanbox.ir/view/3652106442899597265/telegram-chahkowr-social.png http://bayanbox.ir/view/4761383935145554184/aparat-chahkowr-social.png http://bayanbox.ir/view/6927517643976874374/instagram-chahkowr-social.png

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶ ب.ظ

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

http://bayanbox.ir/view/1989628015140982758/MosahebeBaBehvarzChahkowr.jpg

رسانه روستای چاه کور به مناسبت 12 شهـریورماه ؛ روز بهـورز ؛ گفت و گویی با سرکار خانم آذین (بهورز خدوم روستای چاه کور) ترتیب داده است که متن این گفت و گو در ادامه همین مطلب تقدیم حضور شما مخاطبان گرامی می گردد :

http://bayanbox.ir/view/1989628015140982758/MosahebeBaBehvarzChahkowr.jpg

 

1.سرکار خانم آذین، ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت جنابعالی و تقدیر و تشکر از تلاش های خالصانه تان در راستای مدیریت امور بهداشتی روستای چاه کور و تبریک روز "بهورز" خدمت جنابعالی، استدعا دارم خودتان را خدمت مخاطبان سایت معرفی نمایید :

سلام عرض می کنم خدمت شما و مخاطبان سایت خوب و فعالتون ، نرگس آذین هستم متولد سال 1352 ساکن روستای چاه کور علامرودشت . از سن 20 سالگی در خانه بهداشت  روستای چاه کور مشغول به کار شدم .

2.خدمت خوانندگان این صفحه مجازی عرض بفرمایید که از چه سالی به صورت رسمی مسئولیت خانه بهداشت این روستا را عهده دار شدید ؟ و همچنین بفرمایید که انتخاب جنابعالی به عنوان بهورز روستا بر اساس چه فرآیندی شکل گرفت ؟

در امتحان گزینش شرکت کردم و نمره قبولی جهت اخذ شغل بهورزی دریافت کردم و در تاریخ 1372/5/23 حکم رسمی بهورزی دریافت نمودم .

3.جنابعالی وضعیت بهداشتی در چاه کور را قبل و بعد از تاسیس رسمی خانه بهداشت چاه کور چگونه ارزیابی می کنید ؟

تا قبل از تأسیس و تجهیز خانه بهداشت فعلی ، به منظور اندازی گیری قد و وزن و واکسیناسیون کودکان ناچار بودیم همراه با وسایل به منزل اهالی برویم و عمل واکسیناسیون را انجام دهیم اما بعد از تاسیس و تجهیز خانه بهداشت در چاه کور ، مردم جهت واکسیناسیون و انجام امور بهداشتی به خانه بهداشت مراجعه می کردند .

4.همکاری و همراهی معتمدین محلی، دهیاری و شورای اسلامی، امام جماعت محل و ... در طول سال های خدمت شما با با طرح ها و برنامه های بهداشتی روستا چگونه بوده است ؟

عوامل ذکر شده همواره در حد بضاعت ، همکاری های فکری و حمایت های مالی خود را با خانه بهداشت روستا انجام داده اند .

5.اگر بخواهید به موفقیت آمیزترین طرح بهداشتی چاه کور در طی سال های خدمت اشاره بفرمایید، به کدام مورد اشاره می کنید ؟

اکثر طرح های بهداشتی در چاه کور غالباً به علت همراهی اهالی با موفقیت توأم بوده است اما از بین این طرح ها می توان طرح جمع آوری زباله ، طرح واکسیناسیون کودکان ، مراقبت از مادران باردار و مراقبت از کودکان بدو تولد را از بقیه موفقیت آمیزتر خواند .

6.آیا از دوران خدمتتان در مرکز بهداشت چاه کور طی این سال ها خاطره ای در ذهن دارید که برای مخاطبان رسانه ما جذاب باشد ؟

در اوایل تأسیس خانه بهداشت مردم از واکسن زدن ترس داشتند و باید جهت انجام امور واکسیناسیون به زور متوسل می شدیم و پس از واکسیناسیون نیز از ما شاکی بودند .

7.دوره خدمت یک بهورز در خانه بهداشت چند سال می باشد و سابقه خدمتی شما هم اکنون به چند سال می رسد ؟

دوره خدمت یک بهورز در خانه بهداشت 30 سال می باشد و سابقه خدمت بنده به 22 سال می رسد .

8.آیا به منظور ارتقاء سطح بهداشت روستا ، طرح و برنامه خاصی مد نظر دارید که بخواهید با همکاری اهالی به مرحله اجرا برسانید ؟

اکنون که به لطف خدا و همراهی اهالی ، طرح جمع آوری زباله ها در حال اجرا می باشد از عموم اهالی محترم و بالاخص دامداران عزیز استدعا داریم که به منظور کیفیت بخشیدن به روند اجرای این طرح بزرگ ، از رها کردن دام های خود به درون روستا خودداری نمایند .

9.آیا نگاه مسئولین ذیربط امور بهداشت و درمان در سطح بخش و شهرستان به مراکز بهداشت روستایی عادلانه بوده و یا مشاهده نموده اید که اغلب با تبعیض همراه بوده است ؟

توزیع امکانات بهداشتی در کلیه مراکز و خانه های بهداشت بصورت منطقی و غالباً بر اساس فرآیند جمعیتی صورت می گیرد و اکثر اوقات با عدالت همراه است .

10.افراد خیر و نیکوکار طی این سال ها که شما در خانه بهداشت چاه کور فعالیت داشته اید در راستای همیاری و همراهی با برنامه های اجرای شما چه جایگاهی داشته اند ؟

بخش قابل توجهی از امکانات خانه بهداشت چاه کور در راستای توجه و حمایت های افراد نیکوکار تهیه شده است و این دسته از افراد ارتباط خود را همیشه با خانه بهداشت روستا زنده نگه می دارند .

11.ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه شما از وقت و حوصله ای که برای این گفتگو صرف نمودید، استدعا دارم اگر مطلبی در ذهن دارید که در طول مصاحبه به آن اشاره نشده است خطاب به مخاطبان رسانه روستای چاه کور عرض بفرمایید :

یکبار دیگر از عوامل خوب سایت خبری روستای چاه کور بابت توجه ویژه به این موضوع و مناسبت این روز تقدیر و تشکر بعمل می آورم و از طریق همین رسانه از همکاری مردم خوب چاه کور در انجام طرح ها و  امور بهداشتی روستا قدردانی بعمل می آورم .

نظرات  (۳)

ممنون اززحمات شماجوانان زحمتکش
ممنونم بابت اهمیت دادن به موضوع
در این 22سال هیچ خدمتی از طرف بهداشت به ما نشده است.همیشه بهداشت تعطیل بوده است.ایشان همیشه مریض بوده اند و در بستر مریضی.شیوه رفتار ایشان با مراجعه کننده اصلا صحیح نیست.ایشان بسیار پارتی بازی کرده و وسایل رایگان را برای اقوام خود توزیع کرده اند.هیچ کار مثبتی هم در طول خدمت ایشان انجام نشده است.بروید به بهداشت های همسایگان چاهکور نگاه کنید.متاسفم برای ایشان.
پاسخ:
سلام دوست عزیز و ممنون که سایت خبری چاه کور را برای تماشا انتخاب کردید
کاش نگاه ما به اطرافمان کمی منصفانه تر باشد ، فراموش نکنیم که اینجا یک روستاست و قطعاً استانداردهای ایده آل در آن یافت نمی شود ، به هر حال فراتر از صحت و سقم مطالب ارائه شده از سوی حضرتعالی ؛ اینجا "فقط" یک رسانه خبری است و بررسی موضوعات را جایی فراتر از فضای مجازی می طلبد . موفق و پیروز باشید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی